New York en eerste dagje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael Engbers - WaarBenJij.nu New York en eerste dagje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael Engbers - WaarBenJij.nu

New York en eerste dagje

Door: Yael

Blijf op de hoogte en volg Yael

27 Oktober 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve familie en vriendjes :)

Vanochtend ben ik na een geweldige week met Karin in new york en een treurige reis eindelijk aangekomen in Buenos Aires.

Ik ben werkelijk volledig verliefd op New York. We hebben genoten van een hele hoop: Broadway musical Chicago, een Rangers game in Madison square garden, de Met, het MoMa, Guggenheim, hardlopen en wandelen door central park, Ierse en belgische pubs, een geweldige laatste stapavond met onze gastvrouw Hiromi, de Brooklyn bridge, een boottocht over de Hudson en East river, the empire state building, etc etc.

Na deze week moet ik toegeven moet ik even slikken voor het afscheid van die droomstad en natuurlijk van Karin. Mijn eigen avontuur ging nunechty beginnen en het begon gelijk op zijn yaels met lichte stress dat ik mijn vliegtuig zou missen terwijl ik nog twee uur bij de gate moest wachten om naar Houston te vliegen. Maar het was goed om even te oefenen op wachten haha want in plaats van 2.5 uur heb ik uiteindelijk ruim 24 uur in Houston doorgebracht en alles van het vliegveld gezien en in vier vliegtuigen gezeten. Gelukkig had ik op Schiphol al een preview gehad van delen met United Airlines dus ik ben maar gewoon gaan lezen slapen en genieten van de gratis hotel overnachting in het leip dure hotel.
Vanochtend eindelijk in Buenos Aires aangekomen en met lichte haast aangezien mijn talencursus ging beginnen dacht ik, ik ga lekker makkelijk met de taxi. Dit was helaas een illusie aangezien de eerste taxi het begaf na tien minuten, de tweede vond dat mijn pesos nep waren en me eruitzette xd, en ik uiteindelijk na drie taxis en anderhalf uur bij mijn hostel aankwam!

Maar het maakte niet uit, ik had het gerecht en zelfs nog tijd voor een lekkere douche.
De talen cursus ging geweldig, ik snapte alles en was gelijk een natuurtalent.
Geintje natuurlijk, ik bak er weinig van :p maar het is leuk en in twee weken moet ik een eind komen!

Ondertussen heb ik nog niets van Buenos Aires gezien want ik ben vanmiddag na een lekkere lunch met mijn klasgenootjes mijn bed ingedoken. Gelukkig heb ik daar nog twee volle weken voor :).

Zo, dat was het weer voorlopig :)

Hele dikke kus! En een lichte troost voor jullie dat het hier niet warm is en ik nog geen zon heb gezien ;)

  • 27 Oktober 2015 - 07:33

    Elize:

    Heee Yael!

    Super leuk om wat van je te lezen, lekkere CHAOS, houdt dat vast :p
    Heel veel plezier met ontdekken en succes met je talen cursus! Dikke knuffel, Eli

  • 27 Oktober 2015 - 07:54

    Noortje:

    Hee Yael! Klinkt herkenbaar. Als ik had geweten dat je met united airlines ging boeken had ik het je afgeraden. Het lijkt wel alof ze altijd vertraging hebben en de stewardessen zijn gemeen. Maar je bent er :) Succes en veel plezier in Buenos Aires! Xx Noor

  • 27 Oktober 2015 - 12:25

    Oio:

    Yelly!!!

    Leuk om wat te kunnen lezen van je reis. Klinkt allemaal fantastisch en heerlijk! En taxi's zorgen altijd voor mooie verhalen daar idd haha
    Veel plezier en succes met het werken aan je talenknobbel!

    x Oio

  • 27 Oktober 2015 - 14:19

    Huub Engbers:

    Hoi Yael,

    leuk dat we je op deze manier kunnen volgen op je reis door Amerika

    Heel veel plezier.

    X Huub

  • 27 Oktober 2015 - 17:12

    Inge Engbers:

    Hoi yael,

    Leuk om mee te kijken tijdens je reis. Succes met je talencurcus.
    En heel veel plezier de komende maanden.

    Groet Inge

  • 28 Oktober 2015 - 12:13

    Monique:

    Hey Yael,
    Eindelijk begonnen aan je avontuur !! Zoals voorspeld was New York AMAZING !! Ik had niks anders verwacht als deze reactie van jou. Maar succes met je talencursus en ik blijf je volgen op je avonturenreis.

    Groetjes van Ronald en Monique

  • 02 November 2015 - 13:31

    Sanne:

    Yaellie!
    Woehoe leuk om te lezen! Ben benieuwd naar het vervolg :) You go girl! xxxx

  • 02 November 2015 - 15:17

    Christine:

    Ik sluit me volledig aan bij Sanne.
    Duizend kusjes en liefde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yael

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12061

Voorgaande reizen:

27 September 2017 - 31 Oktober 2021

PhD in Liverpool

17 Oktober 2015 - 20 Mei 2016

Zuid Amerika :)

Landen bezocht: