Uruguay - Reisverslag uit Punta del Diablo, Uruguay van Yael Engbers - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Punta del Diablo, Uruguay van Yael Engbers - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: Yael

Blijf op de hoogte en volg Yael

23 November 2015 | Uruguay, Punta del Diablo

Heeee allemaal

Weer twee weken verder, het gaat allemaal heel erg snel!
In de laatste twee dagen in Buenos Aires heb ik nog even goed genoten van het nacht leven daar en overdag nog twee keer geprobeerd om het park bij de riviier te bezoeken. Dit park is zo'n half uur a drie kwartier lopen verwijderd van mijn hostel. Maandag wou ik er gaan hardlopen, daar aangekomen bleek het op maandag dicht te zijn. De rest van de dag regende het en heb ik niets gedaan haha, dinsdag ging ik er heen om te wandelen en foto's te maken. Toen bleek het gesloten te zijn omdat het de dag ervoor had geregend ... Lekker typisch haha. Maar aangezien dit het enige was wat ik echt nog graag wou zien was het wel jammer.
Dinsdag ben ik met nieuwe vrienden lekker uit eten gegaan en daarna zijn we gaan stappen en heb ik waardig afscheid kunnen nemen van Buenos Aires, met een kater..
Woensdag ging ik met de boot naar colonia del sacramento in Uruguay. Een mooi stadje dat nog veel van de kolonisatie tijden vertoond. Ik ging smiddags lekker naar het strand en had dinsdag uit getrokken om de oude stad te bekijken. Om tien uur vertrok ik uitgeslapen en wel om de hele dag de tourist uit te hangen in de oude stad om om elf uur weer lichtelijk teleurgesteld terug te komen. Hoewel het erg leuk en schattig was, had ik na een uur letterlijk alles twee keer gezien.
Gaude volgende bus in naar Montevideo. Daar kwam ik in een hostel dat pas een week open was. De eigenaar was een mega rijke 25 jarige hippie die met papas geld een leuk huisje had gekocht en er nu wat bedden in had gezet haha. Elke avond werden er happy cookies gemaakt en na de stad te hebben gezien en een interessante walking tour wat altijd de beste manier is gingen we met de eigenaar ook het nachtleven bekijken. Heel leuk want zo kwamen we met veel lokale studenten in contact!
Na een paar dagen in Montevideo ging ik met twee meiden uit Zwitserland die ik daar had ontmoet naar la paloma. Een zo mogelijk nog grotere hippie tent wachtte ons daar als hostel. Op de hevige wiet lucht na voelde het net als een berghut in de Alpen. Een gitaar, een wijntje en een kaartspel en wachten op mooi weer om uiteindelijk toch maar in de regen te gaan wandelen over de stranden die wel erg mooi zijn overigens!
Toen begon wel mijn strijd tegen het weer. Ik moest en zou het strand meemaken in de zon. Na een leuke tijd in la paloma waar we een super leuk meisje uit Argentinië ontmoette reisde we met zijn vieren door naar cabo polonio. Een plaatsje die alleen bereikbaar is door een half uur in een heftige truck te zitten die over het strand kan reizen. Ons hostel had alleen zonneenergie dus savonds was het met zijn allen bij het kaarsvuur eten van de pasta die ik had gecreëerd van iedereens restjes en met een hoofdlamp.
In cabo polonio begon eindelijk een beetje de zon te schijnen en ook hier hebben we lekker gewandeld en het dorpje bekeken wat eigenlijk uit gekleurde hutjes met hangmatten bestond. Ook hebben werd hier zo'n vierhonderd zeeleeuwen gezien. Die zijn ongeveer net zo lelijk en lui als zeehonden maar het was een prachtig gezicht.
De volgende dag vertrok ik naar punta del Diablo terwijl abi (uit Patagonië Argentinië) terug moest naar Montevideo. Dit lieve meisje gaf me alvast een verjaardagscadeau in de vorm van heel veel calorieën en ik mg bij haar blijven als ik in nuequen ben! Super gaaf dus.
Helaas waren er die dag stakingen dus we moesten allebei liften naar onze volgende bestemming wat prima soepeltjes ging!
In punta del Diablo heb ik de afgelopen dagen extreeeeem genoten van de zon die ik eindelijk heb gevonden. Er zijn hier prachtige stranden, veel surfers en gave bossen in een nationaal park waar we gisteren hebben gewandeld.
Morgen gaan de Zwitserse meiden de andere kant op en ben ik weer alleen,of nouja soort van. Ik ga lekker nog even chillen hier en dan richting iguazu waar het pas dit weekend mooi weer wordt. Dan wordt het tijd om de stranden te verlaten en meer te doen dan verbranden zodat ik jullie over twee weken wat meer gave verhalen kan vertellen haha. Maar het rustig aan reizen bevalt me prima!

Dikke kus en tot over twee weken

  • 24 November 2015 - 17:53

    Kim :

    hoihoi,

    wat supergaaf die reis van je. leuk om al je avonturen te volgen op deze manier. nog veel plezier.
    groetjes uit een nat en koud lonneker.

  • 24 November 2015 - 22:29

    Sofie B:

    Hee Yael! Leuke verhalen!
    Heerlijk zeg, die regen kun jij wel hebben joh!
    Lekker blijven genieten. Zon komt vanzelf :)

    Liefs Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yael

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 12044

Voorgaande reizen:

27 September 2017 - 31 Oktober 2021

PhD in Liverpool

17 Oktober 2015 - 20 Mei 2016

Zuid Amerika :)

Landen bezocht: